MLB The Show 16 Review: An In-Depth Look at the Biggest Show in Baseball

mlb the show 16 review

سرور مجازی مقوله شیرین و دلنشینی دارد ولی پیچیدگی های زیادی نیز شامل میشود. حتما در اینترنت و وبگردی شاید هم در جسنجوی فایل ها و آفر ها با واژه های vps ,vds اشنا شده اید و شاید برای شما سوال باشد که فرق این دو چیست یا اصلا سرور مجازی چیست؟

سرور ها از ابر رایانه هایی ساخته شده اند که توانایی کارکرد منظم و ۲۴ ساعته را دارا باشند و همین امر علم و تکنولوژی و استهلاکات اضافه تعمیر و نگه داری و میزبانی دیتا را متحول کرد.

تعریف vps و vds:

vps مخفف واژه Virtual Private Server میباشد که مخفف سرور خصوصی مجازی است .

vds مخفف واژه Virtual Dedicated Server میباشد که مخفف سرور اختصاصی مجازی.

server به ابر کامپیوتر هایی گفته میشوند که وظیفه سرویس دهی به کلاینت ها را دارا میباشند و از قدرت و پردازش ۲۴ ساعته بهره میبردن که میلیون ها سرور در دنیا وجود دارند تا ما به سایت ها و اینترنت دسترسی داشته باشیم و کلاینت نیز ما هستیم یعنی سرویس گیرنده.

توضیحات:

هر کلاینت میتواند مختلف باشد مثل: لپ تاپ .سیستم رو میزی . موبایل. جی پی اس خودرو . خدمات انلاین دزدگیر ماشین و…. که از اینترنت استفاده میکند.

فرض ما یک سرور داریم با مشخصات رم ۱۶ گیگ و پردازشگر(cpu) 16 هسته ای.با رشد تکنولوژی نرم افزار ها و شبیه سازهایی بوجود آمدند مانند  Xen،vmware ESXIیاVirtuozzo

بیشتر بخوانید :
سرور مجازی ایرانخودرو و سایپا

که با نصب این شبیه ساز ها یا این مجازی ساز ها میتوانید منابع سرور خود را تقسیم کنید بین ماشین های مجازی دیگر

مثلا سرور اختصاصی ما با مشخصات بالا که از رم ۱۶ گیگ اختصاصی و پردازشگر ۱۶ هسته ای برخوردار است را توسط یکی از این مجازی ساز ها که تفاوت آنها در مقاله های زیادی باید عنوان شود را نصب و پیکر بندی میکنیم.

از این سرور اختصاصی که باید در دیتا سنتر کلولوکیشن شوند و میبزانی توسط دیتاسنتر صورت پذیرد ما میخواهیم ۴ عدد vps ایجاد کنیم.ما ۴ عدد vps یا سرور  ایجاد کردیم که هر کدام ۴ گیگ رم و ۴ هسته cpu دارند.

که میتوانیم بجای استفاده از ۱ سرور از ۴ سرور  استفاده کنیم.

سرور مجازی

تعاریف: هاستینگ: به vps هایی که توسط مدیرت محتوا و پنل های مورد نظر مثل cpanel . direct admin و … کاستومایز شدند میتوان مثلا هر vps با منابع خود میزبان ۱۰۰ ها سایت باشد که مقوله مفصلی دارد.

زمانی که شما سایت دارید و منابع هاست اشتراکی (هاستینگ)جوابگوی شما نیست مجبورید کوچ کنید به سرور های مجازی vps و vds.

فرق این دو در منابع تعریف شده میباشد مثل:

فرق بین vps و vds چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم vps مخفف Virtual Private Server است و vds مخفف Virtual Dedicated Server است.

بر فرض همان سرور اختصاصی رم ۱۶ و پردازشگر ۱۶ هسته ای را بخواهیم تقسیم کنیم بر vps و vds

ما میتوانیم ۵ یا ۶ عدد vps رم ۴ گیگ با پردازشگر ۴ هسته ای ایجاد کنیم زیرا vps از منابع اشتراکی سرور استفاده میکند و سرور و مجازی ساز ها مسولند تا استفاده از این ماشین مجازی بیش از حد نرمال نشود.

بیشتر بخوانید :
امنیت گذر واژه

ولی منابع بصورت ازاد در سیستم فعال است و وی پی اس دوم اگر استفاده ای نشود و وی پی اس های دیگر همینطور میتوان تعدادی بیشتر نیز افزود.

ولی vds اینگونه نیست وقتی شما سرور را بصورت vds تقسیم میکنید ۴ عدد رم ۴ گیگ و ۴ عدد هسته سی پی یو مختص آن ماشین مجازی قرار میگیرد و دیگر منابع اجازه ساخت سرور پنجم را نمیدهد.

انتخاب سرور مجازی

خیلی از کاربران و مصرف کنندگان سرور مجازی اطلاع دقیق از منابع در دست نداردن چرا که فاکتورهای درست آن را نمیدانند, دقیقتر بخواهیم اشاره کنیم همیشه نکاتی را در انتخاب سرور مجازی یا پکیج مناسب با نیازتان را نسبت به موارد زیر تعیین کنید:

۱- منابع اشتراکی تهیه نکنید در صورتی که بازدید و پردازش بالایی دارید.

۲- اگر از منابع اختصاصی استفاده میکنید حتما مقدار لیمیت پردازش را محاسبه کنید و از مدیر سرور یا مجموعه فروشنده سوال کنید.

۳- نوع و باس رم در سرعت شما تاثیر گذار است حتما دقت کنید.

۴- نوع هارد که بهترین آنها nvme و ssd هستند را انتخاب کنید.(دقت داشته باشید که مثلا هاست های دانلود نیازی به هارد های ssd ندارند زیرا هزینه بالاتری دارند)

۵- در تکمیل گزینه ۴ هارد های nvme و ssd هم تفاوت های در سرعت خواندن و نوشتن هارد دارند پس از فروشنده سوال کنید زیرا هارد nvme از ۱ میلیون تومان در بازار هست الی ۱۹ میلیون تومان قطعا تفاوتهایی دارند.

۷- پورت سرور حتما ۱۰ گیگ باشد و پورت های لیمیت ۱ گیگ را برای مصارف میزبانی استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید :
سرور مجازی ایده آل

و در آخر ما مفتخر هستیم که بیشترین فاکتورهای ذکر شده را رعایت کردیم و در دیتاسنتر های افرانت , آسیاتک , لایزر , دیتاسنتر سان(فاماسرور) , دیتاسنتر هرتزنر , دیتاسنتر هتسنا , ovh و xlhost خدمات کلولوکیشن و فول رک دارا میباشید و همواره سعی در ارایه بهترین خدمات ممکن با هزینه بصرفه و مناسب(منصفانه) کوشا باشیم و امید است از خدمات ما راضی باشید.

کلولوکیشن

در صورت نیاز میتوانید از خدمات پذیرش  کلولوکیشن فاما سرور نیز استفاده کنید و در صورت نیاز در دیتاسنتر های هرتزنر و افرانت و آسیاتک امکان ارایه خدمات را به شما سروران خدمتگذاریم.

فاما سرور ارایه دهنده سرور مجازی ایران , سرور مجازی آلمان , سرور مجازی فنلاند , سرور ترید , سرور بیگ بلو باتن , سرور ایران nvme , سرور ایران ssd در خدمت شما عزیزان میباشد.

امید است در کنار هم بهترین خدمات ارایه شده با منصفانه ترین نرخ ممکن را برای شما عزیزان لحاظ کرده باشیم.

فاما سرور

Exit mobile version